Working my ass of

0kommentarer

Hehe. Det är kul det här med att driva butik. Det är helt fantastisk, jag älskar det! 
 
Men. JÄVLAR vad trött jag är. Jag klagar inte. Jag bara säger. 
 
Idag är min första lediga dag sen övertagandet. Så jag började min morgon starkt med att svara på massa jobb mal som blivit liggande. Och hjälpa personalen med diverse frågor kring söndagsrutinerna. Hehe. 
 
Annars då? Joooo träffade min kära make för första gågne på typ en vecka imorse. Han kom hem från nattjobb och jag steg upp. Vi hinner nog ses en stund innan han ska iväg på nästa nattjobbs natt och jag ska spedera min dag med att tvätta så jag har rena och fina arbetskäder inför nästa jobb vecka. 
 
Sen har det inte hänt så mycket kul. VI sålde ca 250 kanelgrejer påkanelbullens dag. Det var kul. Miriam Bryant var inne och handlade och jag gömde mig på kontoret. Jag köpte Dan Browns nya bok på engelska i tron om att jag skulle ha tid att läsa den. På lördag ska vi på bröllop. Nästa lördag ska vi på 70 årskalas med 1920-tals tema. Så att eh... Privatlivet gör återkomst. 
 
Skriver fett flummigt nu, sitter och messar med personalen samtidigt. Man slutar ju aldrig riktigt jobba som chef. Hehe. Kan ni fatta. Jag är inte bara chef, jag är Butiksägare. Har inte riktigt sjunkit in än men det kommer väl. 
 
Keep calm, I'm the boss. 

Kommentera

Publiceras ej