Kaos tisdag

0kommentarer

Ja alltså herre min gud. Igår blev ju bara en enda stor röra. I alla fall morgonen. Jag kollade ju sl innan jag skulle gå till tåget, och mkt riktigt som jag förutspådde, förseningar och stora störningar i pendeltågstrafiken. Oh dear lord tänkte jag och ringde sl´s kundtjänst. Fick reda på att hur jag än åkte så skulle jag komma försent till jobbet. Om jag inte tog taxi. AA MEN VISST. Jag och min jätte hund. Hur lång tid skulle det inte ta att vänta på en hundtaxi stor nog att rymma min hund? Och vilken taxi chaufför i sitt rätta sinne skulle vilja ha en 62 kg dreglande mastiff i bakluckan? Så jag ringde och väckte kim. Bästa kim åker ut till jobbet, så jag och knox kunde gå till pendeln och hoppas att vi kom till jobbet så fort som möjligt. Vi var där tjugo över elva. Jag började tio. Sen vara det bara kaos kaos kaos med kunder och allt möjligt. Lagom till Jenny kom förstås. Då dog det. Och var toklugnt resten av dagen. Sen fick jag åka med bästa kim hem. Ibland, blir man så himla tacksam över sina vänner. Kim var verkligen dagens hjälte igår.

Och nu kräktes min hund. I sin säng. Wäh. Inte en kaosdag till. Snälla?

Kommentera

Publiceras ej